v souvislosti se zákonem č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, zákonem č. 500/20004 Sb. o předškolním, základním, vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění, zákonem č. 500/2004 Sb. správní řád, v platném znění, zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění a vyhláškou č. 150/1958 Ú.I., v platném znění.
Název organizace: Střední zdravotnická škola, Opava, příspěvková organizace
Sídlo organizace: Dvořákovy sady 176/ 2, 746 01 Opava
IČ: 00601152
DIČ: CZ 00601152
IZO: 110010086
tel.: 553 652 325
e-mail: kancelar@szsopava.cz
web: www.szsopava.cz
Datová schránka ID: i5nfge7
Adresa elektronické podatelny: SZSOP@po-msk.cz
Přehled datových formátů dokumentů obsažených v datové zprávě: DOC, DOCX,GIF,JPEG,JPG,PDF,RTF,TIF,TIFF,XML,XMLX,ZFO. Maximální velikost zprávy 20 MB.
Přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých veřejnoprávní průvodce přijímá dokumenty v digitální podobě: CD, USB FLASH DISK
č. účtu: 13738821/0100
Nadační fond Střední zdravotnické školy v Opavě
č. účtu 1494401/0300
Střední zdravotnická škola, Opava, příspěvková organizace je zřízena Moravskoslezským krajem, 28. října 117, 702 18 Ostrava, IČ: 70890692, č. j. ZL/198//2001 ze dne 20. prosince 2001 a zařazena do sítě škol, předškolních zařízení a školských zařízení Rozhodnutím MŠMT České republiky pod č. j. 320-06-02-1996-52 ze dne 31. 5. 1996. Úplné znění zřizovací listiny ke dni 14.3. 2019 vydáno zastupitelstvem kraje usnesením č. 11/1265 ze dne 13. března 2019. Nejvyšší povolený počet žáků ve škole je 410. Organizace vykonává činnost střední školy ve smyslu ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Ředitelem školy je Mgr. Monika Gebauerová, která byla do funkce jmenována radou Moravskoslezského kraje jmenovacím dekretem č.j. MSK 81330/2022 ze dne 31.5.2022 s účinností od 1. 8. 2022. Pravomoc a působnost ředitelky školy je dána zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Vymezení pravomoci a působnosti je konkretizováno v § 164-166.
Pracovníkem pověřeným přijímáním žádostí, stížností, podnětů a oznámení v souladu s § 2 odst. 1 vyhlášky č. 150/58 Ú.I, je určena Martina Kozelková, sekretářka školy, telefon 553 652 325, e-mail: kancelar@szsopava.cz. Pracovnice je povinna od 1. ledna 2004 vést evidenci stížností a žádostí o poskytování informací. O stížnostech a žádostech je povinna informovat ředitelku školy, která rozhodne, který zaměstnanec bude pověřen řešením dané stížnosti nebo poskytnutím informace.
Pracovníky pověřenými poskytováním informací v souladu se zákonem č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jsou určeni:
- Mgr. Monika Gebauerová, ředitelka školy, telefon: 553 652 325, 732 337 803
e-mail: gebauerova@szsopava.cz
- Mgr. Kateřina Soušková, zástupkyně statutárního orgánu, telefon: 553 652 325
e-mail: souskova@szsopava.cz
- Mgr. Věra Hromadová, vedoucí učitelka praktického vyučování, telefon: 553 652 325
e-mail: hromadova@szsopava.cz
- Marcela Kuchaříková, ekonomka školy, telefon 553 652 325, e-mail: uctarna@szsopava.cz
Ostatní pedagogičtí pracovníci podávají informace v souvislosti se studiem žákům a zákonným zástupcům nezletilých žáků.
Pracovníkem pověřeným prací výchovného poradce je:
Mgr. Lenka Kroulíková, telefon 553 652 325
Pracovníkem pověřeným prací preventisty rizikového chování je:
Mgr. Milena Pavelková, telefon 553 652 325
Možnost odvolání proti rozhodnutím ředitele je v následujících případech týkajících se studia:
- přijetí, nepřijetí ke studiu
- zamítnutí žádosti o individuální vzdělávací plán
- zamítnutí žádosti o přerušení studia
- zamítnutí žádosti o přestup
- zamítnutí žádosti o uznání dosaženého vzdělání podle § 66 školského zákona
- zamítnutí žádosti o přeřazení do vyššího ročníku
- podmíněné vyloučení ze studia
- vyloučení ze studia
- zamítnutí žádosti o změnu studijního oboru
- zamítnutí žádosti o opakování ročníku
Odvolání se podává u ředitele školy v termínech dle zákona č. 500/2004 Sb. správní řád, v platném znění. O odvolání rozhoduje zřizovatel.
Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů:
- žádost se podává ústně, pokud ji nelze vyřídit ihned, sepíše se o této záznam, který se předloží žadateli k podpisu
- žádost podaná písemnou formou musí obsahovat potřebné údaje, ze kterých je možno vycházet při jejím vyřizování
- stížnost musí být vyřízena nejdéle do 60 dnů od doručení
- je nepřípustné postupovat vyřízení stížnosti pracovníkům nebo útvarům, proti kterým stížnost směřuje
- stížnost na vedoucího organizace může být postoupena k vyřízení nadřízenému orgánu
- odborový orgán je oprávněn účastnit se prošetření stížností
- o vyřízení stížnosti musí být stěžovateli podána zpráva, a to i v případě, byla-li stížnost neoprávněná
- nejméně 2x do roka je nutno zpracovat zprávu o došlých vyřízených a nevyřízených stížnostech
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací:
- žádost lze podat ústně, písemně nebo na jiném nosiči dat
- žádost přijímá pracovník pověřený evidencí pošty, poté ji předá pracovníkovi pověřenému přijímáním a vyřizováním žádostí
- vedoucí organizace pověří pracovníka, který žádost vyřídí (pokud ji nevyřídí sám)
- v případě písemného vyřízení je nutno, aby rozhodnutí obsahovalo veškeré údaje podle správního řádu
- proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolání ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje prostřednictvím ředitele školy, a to do 15 dnů od doručení
Předpisy, kterými se ředitel školy při výkonu své působnosti řídí:
1. Vnitřní školní normy:
- zařazení do sítě škol
- statut školy
- zřizovací listina
- plán práce školy
- školní vzdělávací plány a tematické plány
- pracovní řád
- organizační a provozní řád
- vnitřní platový předpis
- kolektivní smlouva
- směrnice pro zpracování účetnictví a oběh účetních dokladů
- spisový a skartační řád
- požární řád
- školní řád
- vnitřní klasifikační řád
2. Přehled nejdůležitějších právních předpisů (vždy v platném znění):
- zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
- zákon č. 106/1999 Sb., o podmínkách práva svobodného přístupu k informacím
- zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
- zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících
- vyhláška č.356/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
- vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
- vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
- vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem
- vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou
- vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
Sazebník úhrad za poskytování informací:
Úhrada za vynaložené náklady na vystavování výpisů z katalogu, protokolů o maturitní zkoušce, protokolů o závěrečné zkoušce, dokladů o absolvovaném počtu hodin v jednotlivých předmětech učebního plánu a dokladů o absolvovaném počtu hodin odborné výuky ošetřování nemocných dle učebního plánu
– 100,- Kč/1 list A4
Úhrady se vybírají v pokladně školy proti stvrzence a jsou příjmem školy.
Výroční zprávy a školní vzdělávací programy jsou k dispozici u ředitelky školy.
Podatelna
úřední hodiny: pondělí–pátek 7:00 – 11:00, 13:00 – 15:00
Fakturační adresa
Střední zdravotnická škola, Opava, příspěvková organizace
Dvořákovy sady 176/ 2
746 01 Opava
Mgr. Monika Gebauerová
ředitelka školy